Incassocenter-Invorderingsbedrijf-Slachtoffers

Voorkom nog meer slachtoffers

Jouw verhaal  (let op: is in ontwikkeling, dus kijk regelmatig voor een update)

We zijn ook nieuwsgierig naar jouw verhaal.

Met jouw verhaal kun je wellicht anderen helpen en voorkomen dat zij ook in dezelfde val lopen.

We zullen jouw verhaal (na controle) ook hier plaatsen.


Het regent gedupeerden! Hier een kleine greep uit de berichten

















Foto: Cybercriminfo.nl

Ook in 2022 is 'Incassocenter BV' / 'Invorderingsbedrijf' nog volop actief. Niet de schuldenaren, doch de opdrachtgevers zelf zijn de gemakkelijke prooi van dit bedrijf. Naar eigen zeggen hadden zij in het jaar 2019 al meer dan 2500 klanten. Anno 2022 zullen zij per jaar nog veel meer slachtoffers maken. Met de 'winst' draait hun PR machine op volle toeren: negatieve reviews worden bestreden en vervangen door fake-positieve berichten. Op Google is de nr. 1 positie bereikt wie zoekt naar een incassobureau. Op sociale media ploppen doorlopend advertenties op. Het aantal slachtoffers groeit met de dag.

“Goedemiddag. Helaas momenteel wat vervelende ervaringen met Invorderingsbedrijf. Waar het contact in eerste instantie voor ons als positief werd ervaren, kreeg ik ineens een dreigtelefoontje van Joost. Schofterig: als de gedaagde niet zou betalen zouden wij de rekening gepresenteerd krijgen!
Ik had tot dat moment enkel ene Luka gesproken en was geschrokken van zo'n respectloos telefoongesprek van iemand die ons als klant zou moeten zien.
Toen wat verder gezocht dan dat de neus lang is en al snel van alles over hen gevonden; hulde voor jullie werk! Nu hebben wij wat lopende dossiers waarin wij de facturen ineens allen tegelijk gepresenteerd krijgen, waarop ik telkens aangeef bezwaar te maken tegen de gefactureerde kosten. Deze manier zal niet lang meer standhouden en verdere escalatie van onze "samenwerking" lijkt aanstaande. Ik hoop dat jullie hierin ervaring hebben hoe wij dit dienen aan te pakken zonder dat dit ons dagen tijd gaat kosten. Als ik jullie andersom ook kan helpen met het dossier sta ik daar uiteraard voor open. Ik hoor graag van jullie.”


“Goed dat je dit doet! Ben zelf ook door hun opgelicht. Wat een verschrikkelijke mensen. Heb er nu een advocaat bij gehaald!”


“Is naast juridisch advies wellicht nog een andere advocaat aan te bevelen die bekend is met de oplichtingspraktijken van het invorderingsbedrijf? Ik ben geen lid van de consumentenbond. Ik geef liever 2000,- uit aan een goede jurist dan dat ik 1000,- betaal aan die oplichtersbende. Ik hoor graag.”


“Ik ben ook bedondert door incassocenter. Ze doen niets voor je, maar de ene na de andere rekening komt binnen. Ik ben er maar gestopt met mijn vordering, want het werd te duur en ze houden je ook niet op de hoogte. En als je hun belt, krijg je nooit niemand te spreken! Ik krijg nog geld terug van ze, maar zal ook wel niet komen. Al weken niets meer gehoord.”


“Ik heb onlangs een wurgcontract getekend bij Invorderingsbedrijf! Alleen is dit zonder fatsoenlijk uitleg geweest en daarbij heb ik verder geen informatie gehad over hoe en wat en wat moet ik nu doen? Want ik ben wel wanhopig.
Het verhaal: Ik heb een debiteur waarbij een schuld openstaat van ongeveer 45.000 euro. Toen ben ik op zoek gegaan naar een incasso bureau en kwam ik online invorderingsbedrijf tegen. Daar heb ik gevraagd of zij dit voor mij konden oplossen. Het telefoongesprek wat daarna kwam kan ik als volgt omschrijven:
‘Goedemiddag, met… u moet naar de volgende website gaan en daar gegevens invullen en daarna op verzenden drukken.’
Maar zij hebben mij helemaal niet geïnformeerd over de voorwaarden, of over hun ‘’spelregels’’ later pas heb ik dat gelezen, omdat ik voorafgaand aan het gesprek nog nooit gehoord had van 'Incassocenter BV' en hun voorwaarden en door het gesprek ook niet de kans kreeg om deze informatie door te lezen. Nu ben ik nog geen geld verloren aan invorderingsbedrijf, maar zij sturen wel facturen. En ik wil eigenlijk onder het wurgcontract uit en zo min mogelijk geld aan hen doneren. Kunnen jullie mij in contact brengen met advocaten die hier vaker mee te maken hebben gehad om dit zo spoedig mogelijk op te lossen? “


“Hebben een vordering bij hen ingediend. Echter, na problemen met hen daarover, weer teruggetrokken. Dat betekend dus dat we nu gestalkt en bestookt worden met facturen en een advocaat. Betaald hebben we niet, omdat ze absurde en ongefundeerde bedragen rekenen.
Afijn hebben intussen een heel dossier opgebouwd omdat we niets telefonisch wilden, maar willen en wel een keer vanaf. Ben bereid te betalen voor een goede advocaat.”


“Ik heb twee weken geleden een vordering ingediend en dat was voor incassocenter goed te doen, zeiden ze. De deurwaarder kon er direct heen. No cure no pay. Ik moest wel eerst € 121 + btw opstartkosten betalen. Dat heb ik gedaan. Nu zijn ze onbereikbaar en kan ik niet meer in het systeem. Naast de vordering is nu ook nog dit geld weg door deze oplichters!”

“Goedemiddag, Ook bij ons proberen ze na 5 jaar nog steeds kosten te verhalen. We hebben al meerdere keren gezegd dat we niet betalen. Ieder jaar sturen ze weer een mail, en nu hebben ze zelfs een advocaat ingeschakeld. Die facturen slaan echt nergens op!”

Oplichters van 'Incassocenter BV' / 'Invorderingsbedrijf' ontmaskerd!!!

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/miriam-werd-gedupeerd-door-een-incassobureau-ik-voel-me-besodemieterd/


Weer een slachtoffer

Regelmatig krijgen we nieuwe verhalen toegestuurd van gedupeerden door 'Incassocenter BV' / 'Invorderingsbedrijf'.

WEER MEER SLACHTOFFERS DOOR INCASSOCENTER / INVORDERINGSBEDRIJF / KOEN MOLENAAR / LUCA LIPICS

Lees hier wederom een verhaal hoe deze criminelen (zij zijn immers al vele malen hiervoor veroordeeld!) een hulpzoekend slachtoffer volledig uitwringen en tot wanhoop drijven:

Ik had een garagebox vehuurd in 2017 aan iemand, die betaalde soms wel en soms niet, of slechts een deel van het maandbedrag.

Maar i.i.g. was het was het onbetaalde bedrag eind 2019  opgelopen tot € 1950,-.

Ook had die persoon al diverse malen gezegd de box leeg te maken en te vertrekken, maar zij kwam haar afspraak nooit na.

Toen ben ik op internet gaan zoeken naar een incassobureau en kwam uit bij Incassocenter. Het "no cure, no pay" sprak mij nl aan.

Gebeld, en kreeg Koen Molenaar aan de telefoon. M'n verhaal gedaan. En hij reageerde een beetje lacherig. Hij zei: meneer, je gaat toch niet zolang op je geld wachten! Wij regelen het voor u. Binnenkort heeft u uw geld.

Nou mooi, dacht ik. Want ik was het spuugzat met die huurder.

Ze zeggen telefonisch contact gehad te hebben met debiteur, maar die zei dat alles netjes betaald was. Dus de volgende stap was volgens Incassocenter: procederen!

Want dan zou ze echt betalen. En de rekening van € 802.-  die ik daarvoor moest betalen, zou verhaald worden op debiteur. Het zou echt zonde zijn als ik met Incassocenter niet verder zou gaan, zo werd mij verteld.

Begin februari  2020 kreeg ik weer een rekening: € 286,- voor verrichte werkzaamheden.

Een paar dagen later, op 13-02-2020, werd mij gevraagd om de geboortedatum of bsn van debiteur. Ze was namelijk onvindbaar.

Ik had toen al ruim € 1000,- (!) overgemaakt naar Incassocenter. Ik had alle informatie die ik over debiteur had, al gegeven.  Geboortedatum en bsn had ik niet. Ik heb dat in het begin ook aangegeven, dat ik niet veel informatie had, maar dat was toen geen enkel probleem.

Op 18-08-2020 hebben ze de debiteur dan eindelijk gevonden  (zeggen ze). Het nieuwe adres hebben ze me nooit gegeven. Ondanks aandringen mijnerzijds. Steeds zeiden ze, ik maak het in orde, je hoort het van me, ik zal het je mailen.  Maar nooit zijn ze die afspraken nagekomen.

Weer een rekening: € 91,-  .

Ik gebeld met Incassocenter waar die rekening nou weer vandaan kwam?

(Koen molenaar was er niet. Die was er nooit. Ik heb heel vaak geprobeerd die te spreken te krijgen. Ongeacht de dag of tijdstip,  hij was er nooit(?) Ik werd vrijwel altijd doorverbonden met Luca Lipics.)

"Nou meneer,  debiteur is verhuisd vandaar."  Dus € 91,- om die brief naar een ander adres te sturen????

"Ja meneer, helaas dat zijn de kosten."

Dus ik vraag komen er nog meer 'kosten' aan??

"Nee meneer", zo werd mij verzekerd.  "Alle kosten worden op debiteur verhaald. Maakt u zich vooral niet druk. We zijn nu al zover. Stoppen zou echt heel zonde zijn."

Toen oktober 2020, vanuit het niets wéér een rekening van € 950,- 'verrichte werkzaamheden'.

Ik schrok mij kapot. Dit had ik niet verwacht. En dit kon ik niet betalen. .  Ik verdien fulltime krap € 1750,- netto per maand. Zoveel in 1x betalen kon ik niet.

Direct de dag erna weer met Incassocenter gebeld dat ik dit niet verwacht had en ook niet kon betalen en om een betalings regeling verzocht. Ook heb ik in dat zelfde gesprek weer om een bewijs van veroordeling van de debiteur gevraagd en haar nieuwe adres.

Luca zou het in orde maken.

(Inmiddels weet ik als Luca Lipics zegt: "ik ga het in orde maken",  betekent dat: ik doe helemaal niks en binnenkort ontvangt je daar een factuur voor).

Hij zou mij diezelfde week daar over terug bellen.

Toen ik de week erna zelf maar weer gebeld heb zei hij doodleuk dat hij er nog niet aan toegekomen was.

Heb het nu een jaar later nog steeds niet ontvangen.  

Omdat ik inmiddels op internet was gaan zoeken of dit wel normaal was kwam ik onder andere op het  stuk van Follow The Money. Toen wist ik het zeker wat ik al vermoedde. Het klopt gewoon niet zoals zij te werk gaan. Dat alle kosten die ik maak verhaald kunnen worden op debiteur.

Ik zal eerlijk zijn, ik heb er weken slecht van geslapen.  Dat ze mij zo te pakken genomen hebben,  maar ook omdat er nog voor ruim € 2800,- rekeningen ligt die ik niet kan (en inmiddels ook niet meer wil) betalen.

Eind stand € 1180,- al aan ze betaald en er liggen nog onbetaalde facturen van een totaalbedrag van € 2850,-

Is dus een totaal bedrag van ruim € 4000,- (!!!)

Je moet dus dik € 4000,- betalen (en we zijn er nog steeds niet) aan een Incassobureau om 1950 euro bij een debiteur te incasseren. Zonder garanties dat dat überhaupt gaat lukken.  

Als het echt zo werkt gaat er nooit niemand meer met een incassobureau in zee.

Commentaar op bovenstaand verhaal:

Helaas A. (naam bekend), nog dagelijks zijn er mensen die ten einde raad de hulp van 'Incassocenter BV' of 'Invorderingsbedrijf' denken in te schakelen met de gedachte dat het een betrouwbare organisatie is en jou als klant zullen bijstaan. Niets is minder waar. Wie eenmaal bij ze aanklopt laat zich als een lam naar de slachtbank leiden. Ze zullen deze hulpvragende slachtoffers tot de laatste druppel uitmelken.

Tegen dit bedrijf procederen kost geld en door contact met 'Incassocenter BV' en 'Invorderingsbedrijf' al volkomen berooid,  zien de meeste slachtoffers hier vanaf. En dat is precies waardoor deze criminelen onbeperkt hun gang kan blijven gaan.

Doe in ieder geval aangifte bij de politie. Er liggen er inmiddels vele tientallen, zo niet honderden. Hier kan het OM toch uiteindelijk niet omheen en er zal toch eens iemand moeten opstaan om in te grijpen.

Zie ook de website http://www.incassocenter-invorderingsbedrijf-slachtoffers.nl om te zien wat je nog meer kunt doen om deze criminelen een halt toe te roepen.

Ook deze website kan je misschien op weg helpen:

https://slachtofferwijzer.nl/slacht.../oplichting-of-fraude/


Opnieuw meldde zich vandaag weer een slachtoffer

Hallo, 

Hierbij wil ik mijn verhaal doen over de ervaring die ik heb met Incassocenter.

Kort nadat mijn vader overleden is, en ik zelf ook opgenomen werd in het ziekenhuis, heeft mijn man (die pas kort in Nederland verbleef) ontslag genomen. Dit nadat zijn werkgever al meerdere maanden achterliep met uitbetalen van zijn loon.

Omdat mijn man geen Nederlands sprak, heb ik uiteindelijk 
(februari 2019) contact opgenomen met het Incassocenter.  
Ik was (dacht ik) erg voorzichtig en heb ze eerst een email gestuurd met de vraag hoe de no cure no pay werkt. In plaats van een email terug te sturen, wilden ze graag telefonisch contact. (Wat ik nu ook wel snap... Op deze manier kan ik helaas niet bewijzen wat ze mij hebben aangesmeerd).
Ik werd uiterst vriendelijk te woord gestaan. Ik zou ABSOLUUT geen kosten hieraan hebben. De werkgever van mijn man zou ons het loon moeten uitbetalen, met daarover een bepaald percentage (sorry is al lang geleden dus weet de data en cijfers, etc. niet meer exact: ik dacht tussen de 5 en 15% extra. Dat percentage zou naar incassocenter gaan voor het werk wat ze leveren. 

DE VORDERING
Het ging om een bedrag van plm. € 5.500,- dat wij nog zouden moeten krijgen. 

Direct een dag nadat ik in zee ben gegaan met Incassocenter, werd er door de werkgever 1 maand loon uitbetaald naar ons toe. Daar waren we natuurlijk erg blij mee, maar betwijfelen ten zeerste of Incassocenter hier ook maar iets mee te maken had. Nadat ik het bedrag ontvangen had, heb ik dit ook netjes gemeld bij Incassocenter.

Echter, iets later, kregen wij bericht van onze debiteur (de werkgever) dat zij een rekening van maar liefst € 10.500,- in de bus hadden gekregen...
Het is haast het dubbele van het bedrag dat we te vorderen hadden. Dit slaat natuurlijk nergens op. En tot op de dag van vandaag heb ik geen flauw idee hoe ze (Incassocenter) aan dat bedrag gekomen zijn. 

GEEN VERTROUWEN MEER
Vanaf dat moment ben ik ook al het vertrouwen in incassocenter kwijt geraakt. 

Ik wilde heel graag van ze af, wat tot op heden nog steeds niet gelukt is. Ik heb ze meermalen gebeld waarna ik uiterst onbeschoft te woord ben gestaan. Op mijn vragen wordt niet gereageerd. Ook per email niet. Ik wilde het liefst de zaak sluiten, waarna mij dat werd afgeraden, omdat de kosten dan voor mij zouden zijn!

DAGVAARDING
Ze hebben vanaf toen ook aangeraden om een dagvaarding te starten(!?), waarvan ik vanaf het moment dat ze erover begonnen heel duidelijk heb aangegeven absoluut niet die dagvaarding te willen doen.
Dat vond ik namelijk wel ver gaan. 

Ik was de wanhoop bijna nabij; omdat er gewoon totaal niet naar mij geluisterd werd en ik steeds verder met ze verkneld raakte. Om alles nog moeilijker te maken kwam ik er ook net achter dat ik weer zwanger was. De stress liep hoog op en ik was bang een miskraam te krijgen (ik had op dat moment zo veel stress en had bloedverlies) door al het heen en weer geschreeuw aan de telefoon en ik gewoon niet verder met ze kwam. 

STOPPEN
Het enige wat ik nog wilde was de zaak sluiten. 

Doordat ik er mentaal volledig doorheen zat, heeft mijn man incassocenter opgebeld met het verzoek te stoppen met de zaak.
Echter hebben ze zo op hem ingespeeld dat hij heeft ingestemd met een dagvaarding. 
Ik vraag mij af hoe ze dat voor elkaar kregen, want hij spreekt geen Nederlands en ook Engels gaat hem niet goed af.

Direct toen ik hier achter kwam heb ik ze gemaild dat dit een misverstand was en ik al tientallen keren had gezegd GEEN DAGVAARDING te willen doen. Dit heb ik ook in meerdere emails staan van voor het telefoontje. 

TOCH NOG EEN DAGVAARDING EN DE REKENING!?
Vanaf dat moment kregen wij rekeningen toegestuurd die bestaan uit het opstellen van een dagvaarding (wat ik als contactpersoon steeds duidelijk heb afgewezen!)

En ik moest 15% van het openstaande bedrag (wat zij op mysterieuze wijze hebben verdubbeld naar € 10.500,-) betalen. 

Ik heb dus aangegeven dat het factuur niet klopt en ik dit dus niet ga betalen. Ook verwees ik hen naar het eerste telefoontje waarin mij werd verzekerd dat ik nooit met kosten zou komen..

GEEN ENKELE ACTIE
Tot op de dag van vandaag hebben wij nog steeds niet het volledige bedrag van onze debiteur ontvangen.

Onze debiteur is 1 of 2 maanden nadat ik met incassocenter in zee ben gegaan failliet verklaard. 
Hier heeft incassocenter nooit wat mee gedaan. 
Zelf heb ik ook nooit inzage gekregen in ons dossier. Afgezien van 1 email of brief naar onze debiteur hebben ze naar mijn weten nooit iets gedaan. 

In het geval van faillissement is het de taak van het incassocenter om de zaak te sluiten. Maar ze willen het op mij afschuiven, zodat ze kosten bij mij kunnen innen. 

EN WEER EEN FACTUUR
Afgelopen week kreeg ik opnieuw een factuur in de mail. Dit keer van een incasso advocaat namens incassocenter. Dit factuur was plm. € 5000,-. (Veel hoger dan het bedrag dat wij hebben gekregen van onze debiteur) en doorberekend op verkeerde cijfers. 

Ik weet niet goed wat ik met deze situatie aan moet en ervaar nog elke keer veel stress, slapeloze nachten en paniekaanvallen wanneer ik weer bericht krijg van ze. 

Hopelijk voegt mijn verhaal wat toe aan de strijd om incassocenter eens en voor altijd te sluiten, want dit wens ik niemand toe. 

(Auteur bij redactie bekend)


Weer een slachtoffer

 

Hieronder het schrijnende verhaal van W. (naam bekend bij redactie).


 

In 2019 ben ik verhuisd. Een aantal weken erna deed de eigenaar van de woning een inspectie en vertelde mij dat er zogenaamde gebreken waren. Ik kon me geen gebreken herinneren, maar uit coulance wilde ik dit best verhelpen. Echter wilde hij in geen geval de waarborgsom van 1000 euro aan mij terugbetalen. Ook niet in het geval dat ik de gebreken zou gaan oplossen. 

Toen ben ik op zoek gegaan naar juridische ondersteuning en ben uiteindelijk terecht gekomen op een incassobureau (incassocenter.nl) die zogenaamd op basis van No Cure, No Pay werkt. 

Na een formulier te hebben ingevuld op deze website, werd er een dossier voor mij aangemaakt en zonder dat ik het in de gaten had, was ik klant bij hen. Voor mij zal alles geregeld worden om de waarborgsom van 1000 euro terug te vorderen bij de eigenaar van de huurwoning.
Een aantal weken later ontving ik een telefoon van één van de medewerkers van 
incassocenter.nl met de vraag of ik door wilde gaan met het incassotraject. Daar stemde ik vanzelfsprekend mee in. Ter officiële bevestiging, werd er een mail gestuurd met het volgende bericht:
--------------
Geachte heer ...,

Inzake dossier ... het volgende:
Graag gaan wij over tot dagvaarding zoals besproken.
Graag akkoord.

Met vriendelijke groet,
Incassocenter B.V.
Luka Tripic
-----------------

Via de mail heb ik gereageerd dat ik hiermee akkoord ging. Wat ik niet in de gaten had, was dat er ook een PDF bestand met de algemene voorwaarden mee werd gestuurd en nog diezelfde dag ontving ik een factuur van rond de € 300,- voor het opstellen en betekening van de dagvaarding.
Ik vond het vrij merkwaardig dat ik een factuur moest betalen, zonder dat ik er van te voren op de hoogte was gebracht, maar ik dacht dat dit gebruikelijk is. De volgende maanden kwam ik een situatie terecht waarbij er, zonder dat er van te voren overleg met mij was gepleegd, werkzaamheden werden verricht tegen een uurtarief van € 195,-  exclusief BTW. Ik heb tot op heden al 7 facturen moeten betalen voor in totaal rond de € 4000,- (En dat voor een vordering van 1000 euro !!!)

Een tijd na de laatste factuur betaald te hebben, kwam ik tot mijn grote verbazing de volgende website tegen: https://www.higherlevel.nl/ forums/topic/59147-ervaring- met-invorderingsbedrijf-bv-en- incassocenter/.
Hierin vertellen verschillende gedupeerde cliënten van incassocenter.nl, hun verhaal, die in een soortgelijke situatie als ik bevonden en die ook torenhoge facturen moesten betalen, die niet in verhouding stonden met het bedrag waar ze een vordering voor hebben aangevraagd. Toen kreeg ik een sterk vermoeden dat ik door dit incassobureau ben opgelicht door al die nietszeggende werkzaamheden te betalen, waar ik nooit van te voren op de hoogte ben gebracht dat deze werkzaamheden zouden plaatsvinden en tegen een uurtarief van € 195,- exclusief BTW. 

Momenteel ben ik aan het bekijken welke juridische stappen ik kan ondernemen tegen deze malafide bedrijf. Sowieso ga ik aangifte doen tegen dit bedrijf (vele anderen zijn mij voorgegaan) en ik adviseer iedereen om hetzelfde te doen (ook als dit een aantal jaren geleden terug is gebeurd). Dit bedrijf moet gestopt worden!


Wat gebeurt hier? Weer een slachtoffer

 









Mijn verhaal in het kort:

Ik heb een terrein verhuurd aan mensen, die niet betaalden. Incassobedrijfje uit de buurt ingeschakeld, wat van kwaad tot erger ging. 

De huurachterstand liep op, die man reageerde als het hem uitkwam, hij beloofde van alles, maar kwam het niet na, enz.

Na ongeveer 6 jaar moest ik echt iets anders. Mij werd geadviseerd om een incassobedrijf in te schakelen. Via internet kwam ik al snel bij Incassocenter uit.

Pfffffff. Daarmee begon de ellende nog eens in het kwadraat!

Vanaf februari heb ik contact met 
'Incassocenter BV'.

In het begin was ik wel enthousiast: No Cure, No Payvriendelijke lui aan de telefoon. Ik heb alles doorgegeven, wat ik wist. 

Er moest volgens hen een deurwaarder naar toe, om het exploot te betekenen. Kosten € 650,-, zoiets.

Daarna reageerden de oud huurders schriftelijk. Ik heb toen een brief geschreven en 'Incassocenter' heeft de brief met hun logo erop, doorgestuurd. 

En daar zijn we eigenlijk nog steeds mee bezig.  De laatste brief van “de tegenpartij” was van 11 mei. En ondertussen heb ik weer een brief geschreven. Omdat ík precies weet hoe de vork in de steel zit en dat weet het Incassocenter niet. Zij willen die brief wel doorsturen, maar dat kan niet meer gratis, zeggen ze. Kosten; € 195,- per uur excl btw.

Ik snap er niks van.
Vanmiddag gebeld met Danny de Jong (gesprek opgenomen). Ik wil weten wat mijn kosten zijn, zodat ik die kan verhalen. Hij zegt dat mijn kosten € 957,75 (!!!) zijn.
Even later krijg ik een email, waar in hij het over succesprovisie heeft. (?!)
Ik snap er weer niks van.
En zo gaat het aldoor. Je vraagt ze wat en je krijgt een half antwoord, waardoor je weer moet bellen. En ik heb daar haast geen tijd voor.
Ik heb al Danny de Jong, Wesley de Geus, Wesley Boeters, Luca Topic aan de lijn gehad.
En dan nog dat (vermoedelijk) jonge ding die haar naam nooit zegt.
Ze zeggen dat ze je bellen. Ik heb er verschillende keren lang op zitten wachten, maar helaas. Geen telefoon. Als ik dat dan later zeg tegen dat jonge ding, zegt ze: “Ok.”
Wat zijn dat nou voor antwoorden!! 

Ik baal ontzettend van al het contact met hen. Ik kom niks verder. Zij willen procederen, maar ik niet. Ik moet dan ongeveer € 3000,- (!!!) voorschieten. En mijn oud huurder speelt kale kip.
Ik wil een schikking, maar dat vinden ze niet leuk, volgens mij.
Nu komen ze met allerlei kosten aan, wat ik ook niet begrijp. Hoezo kosten? Wat hebben ze daarvoor gedaan dan?
Ik heb ze gevraagd voor wie ze eigenlijk werken.....voor hun zaak of voor mijn geluk.
Je loopt al je inkomsten mis en nu heb je nog eens heel veel extra kosten omdat je dacht hulp te krijgen.

Kortom....ik word er erg ongelukkig van.

Voor anderen: wees gewaarschuwd. 'Incassocenter BV' gaat jou echt niet helpen!

(Slachtoffer van 'Incassocenter BV' en schrijver van dit verhaal M, bij de redactie bekend.)


DUBBEL OPGELICHT

 

Door het uitblijven van een termijnbetaling van plm. €17.000,- schakelde ik 'Incassocenter BV' in. Op internet komen zij als eerste naar boven. Aangetrokken door hun No Cure No Pay, fantastische website met dito kantoren verspreid over Nederland met vele internationale contacten en positieve reviews nam ik contact met hen op.

In het telefoongesprek met Koen Molenaar werd snel duidelijk: Zij zouden zorgdragen voor de inning van de openstaande claim daar de zaak 'zo klaar als een klontje' was. Hierbij zouden de incassokosten ook voor rekening van debiteur komen. Mij zou het niets kosten, zo werd me verzekerd. Het was immers No Cure, No Pay.
Ik kreeg een mailtje toegestuurd met het verzoek deze per omgaande, z.s.m., getekend terug te sturen. Hiermee bevestigde ik hen de opdracht te verlenen.

Volgens 'Incassocenter BV' hadden zij debiteur in januari 2020, een verzoek tot betaling gestuurd, waar ook niet op gereageerd werd.

Zij (Incassocenter) zouden daarop een rechtszaak in Duitsland aanspannen. Daarvoor moest ik eerst € 3539,40 overmaken, zoals gebruikelijk zou zijn in Duitsland. Maar ik hoefde me geen zorgen te maken; ook deze kosten zouden worden verhaald op debiteur. 

Volgens 'Incassocenter BV' heeft de rechter in juni 2020, debiteur veroordeeld tot betaling van de openstaande kosten
Daar werd echter door de schuldenaar geen gehoor aangegeven.

'Incassocenter BV' / Koen Molenaar stelde mij toen voor om vervolgens een deurwaarder in te schakelen. Echter daarvoor moest ik € 2420,- overmaken, zoals te doen gebruikelijk is in Duitsland. Maar, niet getreurd ook deze kosten zouden spoedig op de debiteur worden verhaald.

Volgens het schrijven van 'Incassocenter BV' had de uitreiking van de brief door de deurwaarder eerst nog enige vertraging opgelopen daar debiteur verhuisd zou zijn. Maar uiteindelijk zou de brief toch in juli uitgereikt zijn.

Tussentijds heb ik een aantal keren gevraagd naar de voortgang, maar kreeg daarop geen antwoord.

In november verliep de volgende termijn van betaling (plm. € 25.000,-) van mijn schuldenaar. 

'Incassocenter BV' nam contact met mij op dat zij de vordering naar debiteur met € 25.000,- wilden verhogen, nu ook deze termijn verlopen was.

Prima! Wat goed dat 'Incassocenter BV' dat in de gaten had gehouden! Natuurlijk stemde ik hiermee in.

Niet veel later kreeg ik van 'Incassocenter BV' een factuur waarin ik verzocht werd om €1373,50 inzake de griffierechten i.v.m. de verhoging van het door debiteur verschuldigde bedrag, te betalen.

Ik gaf aan eerst het resultaat van de eerste vordering af te willen wachten, immers als het de debiteur duidelijk zou zijn dat hij niet onder de eerste vordering (de betaling van de tweede termijn, € 17.000,- verhoogd met de inmiddels gemaakte incassokosten van plm. € 6000,-) uit zou komen, (er was immers een gerechtelijke uitspraak, de deurwaarder was langs geweest) zou hij het wellicht laten om ook de volgende betaling niet te voldoen.

Onmiddellijk werd de toon anders: ik was bezig mijn eigen glazen in te gooien en ik kreeg daarop een bericht van 'Incassocenter BV' dat zij de hele vordering zouden annuleren als ik niet onmiddellijk de gevraagde €1373,50 zou betalen.

Ik heb daarop aangegeven dat ik bereid ben te betalen als ik eerst een aantal van mijn vragen beantwoord zou krijgen (o.a. het nieuwe adres van debiteur (daar ik betwijfelde dat hij verhuisd zou zijn) en een aantal kopieën waaruit zou blijken dat de Duitse rechtbank inderdaad een uitspraak heeft gedaan en voorgaande facturen heeft gestuurd, alsmede gegevens van de deurwaarder en bewijs van betalingen aan hem en de rechtbank, dan wel de facturen van de rechtbank en de deurwaarder zelf).

'Incassocenter BV' gaat echter volledig voorbij aan mijn vragen, maar stuurt keer op keer een nieuwe factuur en waarschuwingen dat ik mijn eigen glazen aan het ingooien ben, etc. Keer op keer (telkens reagerend op hun betalingsverzoek, nu zeker vijfentwintig keer) heb ik aangegeven te willen betalen zodra er een antwoord is op mijn vragen en ik de gevraagde documenten heb ontvangen. Daar komt echter geen antwoord op. 


Uiteindelijk krijg ik wat de uitspraak van de rechtbank zou moeten zijn: een fotokopie, van wat lijkt op twee over elkaar geschoven A4tjes, met wat Duitse tekst (eigenlijk niet meer dan de optelsom van de kosten die bij de Duitse rechtbank gevorderd zouden zijn). Met een dikke zwarte viltstift staat er tot tweemaal toe 'Kopie' geschreven op waar mogelijk wat info zichtbaar zou kunnen zijn geweest van een afzender? Verder geen gegevens van een rechtbank, laat staan een uitspraak. Met de toevoeging dat ik nu toch echt moest betalen, nu zij deze vraag beantwoord hadden.

Uiteraard blijf ik de nog openstaande vragen herhalen. Een dergelijk 'antwoord' als ik toegezonden kreeg had ik zelf ook kunnen maken.

In de laatste berichten geeft 'Incassocenter BV' aan pas te zullen antwoorden als ik eerst de betaling van nog eens plm. € 1400,- aan hen over heb gemaakt voor griffiekosten.

Op mijn verzoek om nu toch eerst eens wat antwoorden te geven, krijg ik de vraag of ik het dossier wil intrekken. Ik kan van hen dan een rekening verwachten? Hoezo no cure - no pay???  

Opvallend is dat in de communicatie nu zeker tien verschillende namen zijn gebruikt.
Klaarblijkelijk wordt het hele kantoor ingeschakeld om mij tot betaling te manen. Zo krijg ik niet alleen herhalingsverzoeken van Koen Molenaar, maar ook van Wesley de Geus, Luka Tripic, Wesley Boeters, Joeyin Tang, mw. A. Chotkan, R. Roozen, Bas Bellaart, mw. May Leung, Danny de Jong, die kennelijk allen mijn toegewijde accountmanagers zijn. 

Nou ja, toegewijd richting mijn betaling; ik heb niet de indruk dat er ook maar iets richting mijn schuldenaar is gedaan. 
Dezelfde namen kom ik ook tegen bij 'Invorderingsbedrijf'. Tijdens een telefoongesprek met een medewerker van hen werd ik (zo mogelijk) nog onbeschofter te woord gestaan. "Hoe haalde ik het in mijn hoofd om contact met hem op te nemen?!", was zo'n beetje de meest beleefde zin.

Opvallend is ook dat 'Incassocenter BV' / 'Invorderingsbedrijf' niet is aangesloten bij een branche-organisatie.

Je kunt een klacht indienen, maar die komt weer bij dezelfde mensen terecht; ik kreeg daarop bericht dat ik i.p.v. een klacht in te dienen, beter kon betalen!!!

Inmiddels heeft 'Incassocenter BV' de opdracht geannuleerd waarbij ik een factuur aan hen zou moeten betalen van ruim €2600,-  (waarbij mij 2000 euro korting heb gekregen omdat niet ik, maar zij annuleren. Anders had de rekening ruim € 4600,- geweest!). De werkzaamheden zijn daarbij gespecificeerd: vooral veel tijd aan het lezen, overleggen en beantwoorden van mijn mail, dan wel het versturen van hun betalingsherinneringen. Maar werkzaamheden richting schuldenaar? 

Die is me dus inmiddels zo'n kleine € 42.000,- schuldig en daarnaast ben ik nu nog eens € 6000,- kwijt aan een incassobureau waarvan ik inmiddels vermoed dat het hier gaat om oplichters van het ergste soort; je zit al in de financiële problemen door het uitblijven van betalingen aan jou en zij zijn bereid om je nog verder de put in te helpen.

De debiteur heeft door het traineren van het traject door 
'Incassocenter BV' nog eens ruim anderhalf jaar extra de tijd gehad om zich in te dekken en is inmiddels gevlucht naar een land buiten de EU. Ik stel dan ook bij deze 'Incassocenter BV' aansprakelijk voor de geleden schade en die is inmiddels ook heel wat groter dan de genoemde € 48.000,-

(Auteur bij redactie bekend)


Weer een schrijnend geval van misleiding:

WAAR BLIJFT MIJN GELD?!

Via internet ben ik bij het IVB ( 'Invorderingsbedrijf' waarvan 'Incassocenter BV' weer onderdeel is, of andersom, afhankelijk van wie je aan de telefoon krijgt) terecht gekomen. 
Vanwege de layout van de advertentie en de uitspraken die stonden vermeld op de site voelde het zeer solide:
‘Transparantie, snelle uitbetaling van uw vordering, op basis van no cure no pay!! 
Dat waren wel dingen die me aanspraken in deze zaak.  

In het begin van de zaak waren de gesprekken vriendelijk met IVB. 

Ik kon de zaak uit handen gegeven op No Cure No Pay basis. Maar een paar weken later vielen de eerste facturen al in de brievenbus. 
Ik werd af en toe gebeld of de rekening van IVB snel betaald kon worden en dat deed ik dan ook.

Ik heb de vordering van 10.000 euro in 2014 in behandeling gegeven en al gauw werd duidelijk dat de debiteur in België zat. 
Er werd snel een gerechtelijke procedure opgestart en die heeft jaren geduurd. 

 

In de tussentijd rolden de rekeningen van IVB bij mij binnen. 
“Maakt u zich geen zorgen, de kosten worden verhaald op de debiteur”, kreeg ik telkens te horen!! 

Inhoudelijk kwam er geen of nauwelijks nieuws binnen, laat staan dat ik een antwoord kreeg op de vraag hoe de rekeningen tot stand kwamen.

Het totale bedrag wat te vorderen was, was € 14.360, inclusief gerechtskosten, griffierecht, etc. 

In 2018 kwam er een minnelijke regeling van de debiteur in België. 
Inmiddels heeft de eerste betaling plaatsgevonden in september 2020, zijnde een bedrag van 1600 euro. 
En dit zou dan 7 x keer betaald worden, via de advocaat in België aan IVB in Den Haag. 
Dus totale uitbetaling is 7x1600 euro, totaal dus € 11.200.
Uiteindelijk was het natuurlijk de bedoeling dat dit op mijn rekening gestort zou worden.

IVB heeft echter deze betaling ingehouden, met de uitspraak dat er nog een rekening betaald moest worden die de opbrengst overschrijdt!
Dit i.v.m. inhoudelijke kosten die gemaakt zijn, zoals telefoon, lezen (o.a. van mijn) e-mails, overleg en conferentie gesprekken die gevoerd zijn. 

De totale waarde aan facturen die door mij al betaald is aan IVB, bedraagt ongeveer 4000 euro!

Klachten over de voortgang gedurende al de jaren, de behandeling, of facturen worden ‘professioneel’ de nek omgedraaid, afgewimpeld of volledig genegeerd. 

Dit gebeurd via de (eigen!) Klachtenafhandeling: die belooft er de nodige aandacht aan te schenken, maar er niet komt. (Het zijn immers dezelfde collega’s binnen het bedrijf.) 
Als je er over belt krijg je meestal iemand te spreken die belooft op de zaak terug te komen, maar dit komt kennelijk weer in het vergeetstraatje van IVB. 

Uiteindelijk heb ik diverse keren de Belgische advocaat opgebeld, met de vraag hoe de kwestie in elkaar zat. En daar kreeg ik wél antwoord op mijn vragen. 
“U kunt het beste de Belgische advocaat niet bellen, maar ons raadplegen”, volgens IVB. Met als klap op de vuurpijl: “Het raadplegen van die Belgische advocaat werkt kostenverhogend voor u”, kreeg ik te lezen in een email!

Inmiddels heb ik diverse keren Wesley de Geus een mail gestuurd met de vraag over de ontstane kosten in dit dossier. 
En daar kom je op een gevoelig onderwerp; een specificatie ga je niet of nooit ontvangen. 
Het verhullen of misleiden van de waarheid is hier de specialiteit. 
Wesley de Geus gaf me het antwoord, dat het beter is om de volgende betaling af te wachten. 

Deze werkwijze vormt sterke paralellen met de andere honderden, zo niet duizenden mensen die in de dezelfde wurggreep zitten van het IVB. 

De volgende betaling van 1600 euro zal dit jaar in september plaatsvinden; die komt uit de minnelijke schikking uit België. 

Ongetwijfeld zal IVB weer kostenverhogende factoren opvoeren om het bedrag van 1600 euro wederom te overschrijden. 

 (Auteur bij redactie bekend)


 

"Wij gaan door waar anderen stoppen", is een van de slogans van 'Incassocenter BV' / 'Invorderingsbedrijf'. Medewerkers worden dan ook uitvoerig getraind in het uitknijpen tot de laatste cent van de eigen opdrachtgevers. 

Zie ook de TV uitzending van EenVandaag Follow the money, het verhaal van Miriam Auwens en de ervaring van journalist Jan-Hein Strop.


Disclaimer:
Het gebruik van de informatie op deze website is gratis. 
De inhoud van de website bestaat uit weergaven van reeds eerder openbaar geplaatste reviews, artikelen en meldingen. Daar waar het nieuw geplaatste teksten betreft, is de naam van de auteur bij ons bekend en zal op diens verzoek aan niemand vermeld worden. 
Aan de inhoud van de website 
kunnen geen rechten worden ontleend.